maandag 28 april 2014

Opgeruimd!

Zo, de eerste dag van de meivakantie maar eens nuttig besteed door eens flink op te ruimen en spullen uitzoeken. Het was op de zolder nogal rommelig... understatement ;-)) 
Aangezien Cor daar over een paar weken verder gaat met klussen, moest dat echt aangepakt worden. Een tijdje terug heb ik al foto's laten zien en verteld van de verbouwingsplannen voor de zolder. Daarna heeft het dus een aantal maanden stil gelegen omdat we bij nader inzien besloten toch een nieuwe dakkapel te plaatsen. Dat gaat over een paar weken gebeuren en dus moest er ruimte gemaakt worden op de zolder.

Dus vandaag flink aan de slag. En dan blijkt dat je door op te ruimen heel wat ruimte kunt creëren! Ook heb ik gelijk op de zolder de zomerkleren van de jongens opgezocht en uitgezocht. Tot mijn verrassing vond ik ook voor beide jongens nog wat (zomer)schoenen die ze passen. 



Deze foto's zijn dus echt van na het opruimen... 
Voor het geval je daar aan twijfelt!
Tja, een half opengebroken zolder kan er niet veel beter uitzien als dit.
Ik heb overigens bewust geen voor-foto's gemaakt... het was té erg!

Ook heb ik m'n kleine 'craftroom' helemaal ontrommeld. In de praktijk zit ik er nooit te werken, maar is het alleen een opslagplaats, oftewel dumpplek! Nu is het weer heerlijk opgeruimd. In de mandjes zit lockgaren, lintjes, bandjes, knoopjes, ritsen, borduurspullen etc. In de grote mand zit een (deel van) de voorraad haak- en breiwol. In de lectuurbakken zitten patroonbladen.


De inhoud van de kast is ook wel leuk om te laten zien...
Deze is voornamelijk gevuld met naaispullen. Links staan m'n naaimachine en lockmachine, en onderin nog wat overige hobbyspullen. Rechts is de stoffenvoorraad...


Bovenin katoen. Daaronder de tricots
De twee planken daaronder met diverse soorten stoffen. 
En onderin nog wat overige rommel.

En voor het geval dat je denkt dat dat alles is...
de mand bovenop de kast zit ook vol met stoffen, voornamelijk fleece!

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk he, alles lekker opgeruimd!! Ideaal, en je weet nooit wat je nog tegenkomt...
    Grote zolder!! kBen benieuwd naar je plannen daarmee.. Ik had al een postje hierover langs zien komen!

    BeantwoordenVerwijderen