zaterdag 26 april 2014

Merklappen

In het Historisch Museum in Hedel is momenteel een tentoonstelling met allemaal merklappen. Ik ben er vanmiddag een kijkje wezen nemen. Wat was dat prachtig!













Ik vond het heel inspirerend om te zien. En kreeg onmiddellijk zin om de borduurnaald weer eens ter hand te nemen. 10 à 15 jaar geleden borduurde ik ook een mooie merklap. Door de zolderverbouwing ligt deze nu ergens tussen de rommel... Ik zal hem binnenkort toch weer eens opzoeken en in ere herstellen. Ook ben ik toen nog aan een grote merklap begonnen. Destijds meende ik dat het een tienjarenplan zou worden. Maar die tijd is al verstreken en de lap is nog lang niet af. Sterker nog ik denk dat ik er al 10 jaar niets meer aan gedaan heb. Maar wie weet, pak ik het binnenkort toch weer eens op!


Op de foto hierboven staat ook een leuke borduurlap: randje per week 2014. Ik kende het niet. Maar er is een blog waar elke week een borduurrandje gepubliceerd wordt. Net zoiets als de CAL, maar dan van borduurwerk. Mooi, verleidelijk... 

Er waren ook wat kleinigheidjes te koop. Ik kon het niet laten en nam een speldenkussen en een sleutelhanger mee.



1 opmerking: