woensdag 30 oktober 2013

Omslagdoek

Van het voorjaar al begonnen...



  ...en nu dan eindelijk toe aan de randafwerking.


  Blocken om het model er mooi in te krijgen.


Blocken?! Hoe doe je dat?
Ik maakte de doek eerst nat in een badje lauwwarm water. Daarna het meeste water eruit gedrukt (niet wringen!). Vervolgens legde ik hem plat op een paar handdoeken, waarna ik het geheel stevig oprolde. Daarna was de omslagdoek nog licht vochtig. Toen weer op een paar droge handdoeken op de vloerbedekking gelegd. En dan dus helemaal opspannen en met spelden vaststeken. Zo heeft het een paar uur liggen drogen.



En dit is ie dan!!




Ik ben best trots op het resultaat en ga er vast veel van genieten!

Het patroon komt van Haken en meer.
Die van mij telt echter wel 110 toeren om hem op de juiste grootte te krijgen.
De rand die ik eraan haakte, komt uit Around the corner, crocket borders. Het is rand #38, waarbij ik de eerste en tweede toer nog een keer herhaald heb.
Dit boek is overigens een echte aanrader. Er staan 150 verschillende randen in waarmee je allerlei haakwerk kunt afwerken. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten