maandag 18 juli 2016

Rabarber

Kort geleden bracht Cor wat rabarberstelen mee van de groentetuin. Zelf was ik vroeger nooit zo dol op rabarbermoes, maar Cor wel. Daarom toch maar mijn best gedaan om er iets lekkers van te maken. 

Eerst maakte ik de stelen goed schoon en schilde ik de stelen dun. Dat laatste hoeft niet persé, maar ik vond de schil wat taai. Daarna sneed ik de stelen in kleine stukken. Die gingen in de pan met een beetje water en (flink) wat suiker en kaneel. Ook deed ik er een beetje maizena door om de moes wat te binden.





Daarna aan de kook gebracht en een poosje zacht laten doorkoken tot ik de stukken tot moes kon roeren. Om het beter fijn te maken, heb ik de staafmixer er nog even ingezet. En toen was het een mooie zachte moes! Nog even aan de kook, en toen in de schoongemaakte potten. 



Ook maakte ik nog een tweede variant. Hetzelfde gemaakt als de eerste, maar ik voegde er wat frambozen aan toe. De frambozen had ik voor het toevoegen eerst even tot moes gezeefd met de roerzeef. De pitjes van de frambozen blijven dan achter in de zeef. 



De rabarber-frambozenmoes is ook erg lekker! Heerlijk bij ijs, yoghurt of vla. En niet onbelangrijk: ook door de kinderen goedgekeurd!


2 opmerkingen: