zaterdag 16 januari 2016

De eerste weken van 2016

Januari is alweer half voorbij, en het was er nog niet van gekomen te bloggen...
De tijd gaat zo vlug!

Om te beginnen wil ik iedereen alsnog het allerbeste toewensen voor 2016!

In ons gezin hebben we er in deze twee weken alweer twee feestjes op zitten!
Op 3 januari werd Lisanne 3 jaar!


Wat is ons kleine meisje alweer groot geworden.
Ze gaat nu sinds deze maand ook twee ochtenden per week naar de voorschool. En ze vindt het helemaal geweldig!

En gisteren, 15 januari, werd Sietze alweer 1 jaar. Het is omgevlógen, zijn eerste jaar. En wat is het heerlijk om te zien hoe hij zich steeds verder ontwikkelt en de wereld om zich heen aan het ontdekken is. We genieten van ons kleine manneke!



Verder zijn we druk aan het klussen op de zolder. Het aftimmerwerk is grotendeels gebeurd. En inmiddels ben ik bezig om alles te plamuren en schuren. Volgende week hoop ik met schilderen aan de slag te kunnen.

Tussendoor heb ik me nog wel met een ander klusje bezig gehouden. Ik wilde al heel lang graag andere overgordijnen in de woonkamer. Maar het was best lastig om een keus te maken wat het dan worden moest. Het is gelukkig toch gelukt om mooie (en niet al te dure...) gordijnstof te vinden. En daar maakte ik dus nieuwe overgordijnen van. En ook een nieuw vouwgordijn voor de keuken.






Het was trouwens lastig fotograferen, omdat je natuurlijk tegenlicht hebt als je richting het raam fotografeert. De laatste foto geeft een beetje beeld van het geheel. 
(Zo op de foto valt me gelijk weer op wat een sta-in-de-weg zo'n box eigenlijk is... ik zal blij zijn als dat ding weer weg kan!)

Fijn weekend verder allemaal!

7 opmerkingen:

  1. Mooi je gordijnen, knap dat ook het vouwgordijn zelf maakte!
    Een box is altijd een lomp ding;) maar je zou ook niet zonder kunnen, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed bezig! Mooie gordijnen. Succes met het 'zolderwerk'.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je dochter Lisanne heet, mijn oudste dochter (van 21) heet ook zo.

    Knap dat je het vouwgordijn zelf hebt gemaakt. Ik wil ook iets met het keukenraam - nu hangen er lamellen - en ik heb ondervonden hoe lastig het is om te kiezen...ik ben er nog niet uit.

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij ook nog een fijn nieuwjaar toegewenst en gefeliciteerd met de jarigen.
    Mooie gordijnen. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi je gordijnen en vouwgordijnen. En de box??? Toen hij bij mij in de kamer stond vond ik het de mooiste tijd. Je zal eens zien hoe snel het gaat.
    Fijn weekend, liefs änneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig mooie gordijnen. Ik moet er ook mee aan de slag! Maar vind het zo'n karwei. En ook nog geen geschikte betaalbare stof gevonden. Ik ben wel heel benieuwd hoe je het vouwgordijn gedaan hebt. Gordijnen lukt me wel. Maar dat zou ik ook wel willen maken. Heb je een handleiding gevolgd? Hoop dat je een antwoord voor me hebt. Mag ook privé op IG. Landelijke woonstijl by annet ;)

    Groetjes Annet Lugtenburg

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met de jarige Jet en de jarige Job! Ik zie je dochter met hetzelfde geruite jasje aan als mijn kleindochter en ook dezelfde staartjes....Leuk!
    Knap van je dat je de gordijnen zelf hebt gemaakt!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen