maandag 12 oktober 2015

Koper

Koper is één van de woontrends van het afgelopen jaar. Als ik goed om me heen kijk dan kom ik het in steeds meer winkels tegen. Maar als ik heel eerlijk ben kan dat nieuwe, glanzende roodkoper me eerlijk gezegd niet zo bekoren.

Oud koper vind ik dan wel weer leuk. Maar dan wel met mate... niet teveel en vooral niet te glanzend! En dus ook hier is er de laatste tijd wel wat koper het huis binnen geslopen.


De ketel op de kachel was het eerste koperen stuk. Maar die hebben we al enkele jaren. Niet zozeer voor het decoratieve. In het kachelstookseizoen zorgen we er altijd voor dat er water in de ketel zit. Doordat dat tijdens het branden van de kachel zachtjes verdampt blijft de luchtvochtigheid in de kamer beter op peil.



Verder vond ik vorige week bij de kringloop een oude koperen (soep)lepel. Die ligt nu samen met wat andere spulletjes (o.a. nog een koperen kommetje) op een oud houten dienblad (ook van de kringloop!). In de lepel en het kommetje branden we 's avond een waxinelichtje, heel gezellig!


Op het wandrek in de keuken staat ook een leuk koperen potje.


Maar het klapstuk vind ik wel deze koperen pan. Die vond ik vorige week bij de kringloop. Voor maar 5 euro! En nog helemaal goed! Hij hangt aan het rekje nu gewoon mooi te wezen, maar waarschijnlijk zullen we hem ook nog wel eens gaan gebruiken!

5 opmerkingen:

  1. Ja, koper. Dat heb ik ook nog in huis, maar bij ons is het naar de zolder verhuisd. Past nu niet in ons interieur, maar ik wil het ook niet wegdoen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gevonden. Hier niet veel koperen voorwerpen. Ja toch wel maar dan glanzende. Een vogel in de vensterbank en beeldje van een naakte vrouw. Veel poetsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk! Het staat oom heel sfeervol vind ik en inderdaad het oude koper is ook veel mooier dan het nieuwe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat oude koper, daar hou ik ook van!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  5. How beautiful, Lydia! Warm greetings from Montreal, Canada. :)

    BeantwoordenVerwijderen