maandag 25 augustus 2014

Een nieuwe kast en de eerste schooldag

Vorige week schreef ik al dat ik met een nieuw 'project' bezig was.
Dat zat zo: anderhalve week geleden hebben we Lisanne's box opgeruimd. Ze klom eruit en dus had de box niet veel zin meer. Dus besloten we die sta-in-de-weg toch nog maar even voor een paar maandjes op te ruimen.

Maar ja, dat zorgde wel voor een probleem. Want de box werd tot nog toe ook dankbaar gebruikt als speelgoedverzamelplaats van Lisanne's speelgoed. Dus moesten de jongens een deel van hun speelgoedkast ontruimen voor Lisanne. Dat was op zichzelf al een prima oplossing, maar toch zaten de kasten nog wel erg vol. 

Daarbij was de ruimte naast het bureau de laatste tijd toch wel tot rommelhoek verworden. Dus vorige weekend hadden we het daar nog eens over. En toen kwam ik op het idee om in de hoek naast het bureau een extra kastje te zetten. Gelijk de daad bij het woord gevoegd en op Marktplaats naar een leuk kastje gezocht. En zo kon ik vorige week maandagavond ergens een kastje ophalen. 

Erg aardige mensen. Zagen dat ik zwanger was en prompt hoefde ik niet mee te helpen met tillen... daar zeg ik geen nee tegen! Het kastje zag er nog best goed uit en ze zeiden tegen me dat ik het alleen maar wat op hoefde te poetsen...
Ik heb ze maar niet verteld wat ik van plan was!

Onderweg naar huis in de auto kon ik de kast van de onderkant bekijken en ontdekte ik al dat het een kastje van eikenhout was, en niet van één of ander waaibomenhout (dat was op de foto niet te zien, dus ik hield overal rekening mee). Een leuke verrassing! Een massief eiken kastje voor €20 is toch niet gek!


Dinsdagavond ben ik begonnen met het afbijten van de lak. Ik had ergens goede recencies gelezen van Gamma verfafbijtmiddel. En dat werkte inderdaad super! Woensdag verspreid over de dag het kaalmaken verder afgemaakt. En toen schoongemaakt en ontvet.


Via internet loogbeits besteld en toen dat vrijdag binnen was, heb ik het kastje daarmee behandeld. Da's waterdun spul, dus ik heb het er met een sponsje opgesmeerd. Droogt heel snel, dus in één middag was ik klaar met twee lagen aanbrengen. Tegen de tijd dat Cor thuis kwam uit zijn werk stond de kast op zijn plek en was ik bezig het deurbeslag weer terug erop te zetten.

's Avonds ingericht. En voilà: extra opbergruimte en weer een opgeruimde ex-rommelhoek!



En dan was vandaag ook weer de eerste schooldag voor de jongens.
Gerben mocht vandaag voor het eerst starten in groep 1. Voor de vakantie is hij al een paar ochtendjes wezen wennen, maar nu mocht hij echt beginnen. Hij heeft er zo naar uit gezien! Dat vond ik wel een foto waard toen hij vanmorgen klaar stond! Ook Jochem vond het leuk om op de foto te gaan. Voor hem was het ook een bijzondere schooldag: hij mocht naar groep 3! Wat vond hij het spannend, een nieuwe juf! En ja, Lisanne keek dat zo eens even aan toen haar broers op de foto gingen... zij wilde ook wel even poseren met haar rugtas!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten