zaterdag 8 februari 2014

Kledingruil

Omdat we kinderen in ongeveer dezelfde leeftijd hebben, 
doen wij met drie zussen altijd aan onderlinge kledingruil voor de kinderen.
Zo heb ik bijvoorbeeld voor Lisanne een flinke voorraad kleding van haar oudere nichtjes. Ik had de laatste tijd wel gezien dat ze uit het e.e.a. begint te groeien, maar ik had eigenlijk nog niet zoveel zin om de kast te gaan uitzoeken. Leek me een mooi klusje voor de voorjaarsvakantie.
Maar toen ik afgelopen woensdag op rondrit was, vroeg één van m'n zussen of ik alweer wat kleertjes kon doorschuiven. Haar jongste is onderhand toe aan maat 68 en 74. 
OEPS!! Dat lag dus allemaal nog in Lisanne's kast...

Dus de afgelopen dagen toch maar gauw aan het uitzoeken gegaan...
Eerst heb ik alles uit de kast gehaald waar ze zo'n beetje uitgegroeid is. Alleen de grotere maten 74 heb ik laten liggen.

Al uitzoekend dacht ik dat er weinig over zou blijven 
en dat ik dus op korte termijn d'r garderobe moest gaan aanvullen...
Ik kreeg al zin en plannen om van alles en nog wat aan leuke meidendingen te gaan naaien. Ik had al in mijn stoffenkast zitten neuzen en e.e.a. tevoorschijn gehaald. En plannen gemaakt om dit weekend vast wat te maken.

Maar toen ik de uitgezochte kleertjes weer terug in de dozen wilde stoppen, ontdekte ik daarin nog heel wat kleertjes van de opvolgende maten. De kledingkast is dus weer gevuld!

En de stapel stofjes...
Die liggen weer in de stoffenkast!

Al kon ik het niet laten om (nu ik me erop verheugd had!) toch één jurkje te naaien. 
Het patroon komt uit de Ottobre van zomer 2013.





Hij is nog wel een beetje groot, maar daar groeit ze wel in.
Als ik meer tijd heb zal ik vast nog wel eens wat voor haar naaien, maar nu even niet!
En dat komt me eigenlijk wel net zo goed uit!


Eerder van de week naaide ik een shirtje voor een klein babyjongetje.
Ik had nog een restje mooi biologisch tricot liggen.


Een applicatie van de eerste letter van zijn voornaam erop. Gemaakt van een reststukje bruin tricot. 


Nu ligt het ingepakt klaar voor vanmiddag.




1 opmerking:

  1. Heel herkenbaar! Zo leuk om kleding te ruilen... Waar jij niets meer in ziet is de ander weer gelukkig mee!!
    En je kunt ook nog eens goed naaien, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen