dinsdag 25 februari 2014

Genieten van kleine dingen...

Gisteren was zo'n mooie dag...
Zo voorjaarsachtig...
Een dag met een gouden randje!


De kinderen speelden buiten.
Voor Lisanne was het de eerste keer dat ze buiten speelde.
Op haar mooie nieuwe laarsjes!
De was weer voor het eerst buiten aan de lijn.


In de tuin begint de eerste krokus te bloeien...
de knoppen van de hortensia gaan al open...
de winterviolen gaan op z'n retour...


In huis maakte ik op tafel en in de kast twee nieuwe sfeerhoekjes.
Om de fles die op het dienblaadje staat, haakte ik een leuk hoesje.


In de kast staat op het dienblad een klein potje met een gehaakt dekselhoesje. Het potje is een minijampotje waarin ik een plukje babyhaar van Lisanne bewaar. Om het deksel te camoufleren haakte ik dit minihoesje. Het patroon komt uit 'kleurrijke cadeautjes haken', wel iets aangepast overigens.


Verder is mijn gehaakte sjaal ook af. 
Vorige week dat laatste bollen eraan gehaakt. En er een gekleurd randje omheen gehaakt.
De sjaal is gemaakt van filethaakwerk. 
Daarbij haak je een patroon van vierkantjes door steeds 1 stokje en dan 2 lossen te haken.
In dat 'raster van hokjes' kun je een patroon inhaken door sommige hokjes 'te vullen': 
in plaats van de 2 lossen haak je er 2 stokjes tussen.
Het is dus heel eenvoudig om hiervoor vooraf op ruitjespapier een tekening/patroon te maken.



1 opmerking:

  1. Genieten he, met dit mooie weer! Lief de rode laarsjes van je dochtertje.. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen