vrijdag 31 januari 2014

Wolmandjes

Voor al die leuke haakklusjes heb je ook veel soorten wolletjes / katoentjes etc. nodig...
Tja, en naarmate die verzameling uitbreid ontstaat ook de behoefte ze fatsoenlijk op te bergen. Tot nog toe bewaarde ik e.e.a. in een doosje en wat tasjes. Maar dat stond toch een beetje rommelig in de kamer.
Dus maakte ik vorige week van stof een paar grote opbergzakken.
Die stof had ik nog over van de Kruimeltjespetten.
Een gekleurd randje erom gemaakt met een festonsteek en klaar was Klara!


Verder heb ik toch besloten om mee te gaan doen met de Crochet Along 2014. En heb daar weer wat nieuwe wolletjes (wolmix met acryl) voor uitgezocht.


Als je het ook leuk vind om mee te doen, dan kun je op dit blog meer info vinden. Je kunt je ook bij deze groep op Facebook aansluiten. 
Op de blog en op de Facebookgroep wordt wekelijks een nieuw stukje van het patroon van een deken geplaatst. Het zijn elke week 2 tot 4 toeren, dus goed te doen!
Omdat natuurlijk iets later gestart ben, loop ik nog wat achter. Inmiddels heb ik het deel van week 1 - 3 bijna af. Vanavond hoop ik verder te gaan met de Catherinewheels van week 4. Ik ga ze wel iets anders maken als op het vertaalde patroon. Daar had ik al een stukje van gedaan, maar ik vond het erg trekken. (Ondanks een grotere naald en losjes haken!) Daarom wil het proberen zoals het hier uitgetekend staat (als je een stuk naar beneden scrolt dan staat een patroontekening van de Catherinewheels).
En ik zag dat vandaag het patroon van week 5 alweer is geplaatst! Maar dat moet lukken om het volgende week bij te werken!





2 opmerkingen:

  1. Diy vind ik echt heel leuk!! X corien
    P.s. eindelijk gelukt om een reactie te plaatsen!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je nu reacties kunt plaatsen. En in dit berichtje vind je gelijk een link naar de festonsteek!

      Verwijderen