donderdag 16 januari 2014

Behangboom (2)

Gisteren liet ik al e.e.a. zien van de behangboom die ik heb gemaakt.
Het idee komt uiteraard van internet. Als je googled op behangboom dan kom je ontzettend veel afbeeldingen tegen. Door die plaatjes heb ik me laten inspirerend en er zelf één getekend. 

Voor wie het leuk vind er ook één te maken: het patroon vind je hier.

Het patroon neem je over (naschetsen) op het behang. Voor de breedte van de kruin van de boom had ik drie banen behang nodig. De stam komt uit één baan behang.
De hoogte is afhankelijk van hoe hoog de muur is waarop je de behangboom wil maken.

Daarna alles uitknippen en met goede behanglijm op de muur plakken. 
Héél belangrijk om goede lijm te nemen...
Ik had nl. eerst flutspul gebruikt en toen kwam alles weer los...
Da's best frustrerend...

Overigens kun je de boom natuurlijk ook op de muur overtekenen en dan met verf 'inkleuren'.
Mogelijk nog makkelijker ook als dat gepruts van mij!

De blaadjes heb ik geknipt uit verschillende tinten groen behang.
Via google vind je ook allerlei variaties met andere kleuren blaadjes. Ook erg leuk! Maar groen paste toch het best bij Lisanne's kamertje.

Voor de vogeltjes heb ik ook google geraadpleegd en iets nagetekend. Hier vind je het patroon.
Voor de vogeltjes heb ik geen behang gebruikt, maar gewoon knutselkarton. Als je toevallig PIP-behang hebt, dat is er natuurlijk geweldig geschikt voor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten