donderdag 2 november 2017

Veranderingen in de kinderslaapkamers

Zoals ik eerder al schreef, hebben we een tijdje terug aan beddenruil gedaan bij de kinderen. Sietze sliep nog steeds in het ledikantje, maar daar werd hij toch echt te groot voor. En daarom werd het tijd voor een nieuw bed voor Lisanne, zodat haar peuterbedje doorgeschoven kon worden naar Sietze.

Bij mijn ouders op de schuurzolder hadden we nog een eenpersoons grenen ledikant in bewaring. Dat ledikant heeft Cor jaren geleden tijdens zijn schoolperiode ooit eens gemaakt. Nu kwam het na jaren weer tevoorschijn. Het was gewoon een gelakt, blankhouten ledikant. De lak schuurde ik er van af. En daarna kon het geverfd worden. Ik maakte hem donkergrijs. En zo is hij weer als nieuw.

We shopten een matras en wat beddengoed bij elkaar. En toen kreeg het geheel een plek in Lisanne's kamer. Wat is ze trots op haar grote bed!





Toen kon het peuterbedje verhuizen van Lisanne's kamer naar de kamer van Gerben en Sietze. Daar hoefde gelukkig verder niets aan te gebeuren. Het bedje ziet er nog prima uit. En past er qua kleurstelling ook goed. Zelfs het bijbehorende beddengoed matchte prima. Er kwamen alleen een andere plaid en wat andere kussentjes op te liggen. Ik ging voor het momenteel helemaal hippe okergeel. Een prachtige kleur vind ik dat! En zo heeft ook Sietze weer een gezellig eigen plekje gekregen. Hij is helemaal trots op zijn bed en kruipt er elke avond met plezier in!





2 opmerkingen:

  1. Wat hebben de kids leuke slaapkamers! Hier is het lang geleden dat mijn dochters doorschoven in hun bedjes maar ik kan het mij nog goed herinneren.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk en handig om bedden door te schuiven. En dat okergele plaid is een mooie eyecatcher.

    BeantwoordenVerwijderen