zaterdag 19 maart 2016

Zolder update...

't Is schandalig lang geleden dat ik een blogje schreef!
Maar de laatste twee maanden moest elk vrij ogenblik benut worden om boven op de zolder te klussen en verven. Dat was een klusplan wat 'een beetje' langer heeft geduurd als ooit in de planning lag... Ik zat het net nog even terug te lezen op mijn blog. Maar ruim twee jaar geleden zat het al in de pen om de voorkant van de zolder op te knappen! 
De achterkant was toen al een tijdje klaar. Daar hadden we een nieuwe dakkapel geplaatst en een mooie kamer voor Jochem getimmerd. Aan de voorkant wilden we in eerste instantie alleen wat aan de indeling veranderen en de boel verven. Maar dat liep een beetje anders...!
Ruim twee jaar geleden waren we dus begonnen de boel te strippen. Hier kun je nog foto's zien van hoe het er toen uitzag... Maar toen we op dat punt aangekomen waren, besloten we aan de voorkant toch ook de dakkapel te vervangen. Dat gebeurde in mei 2014. (Zie blogje van toen daarover.)
En daarna... tja... viel het een beetje stil...
Ik was toen inmiddels zwanger van Sietze. En had weinig energie. En op de één of andere manier waren er steeds andere dingen die prioriteit hadden. En dus schoven we het steeds weer verder voor ons uit...
Maar van de winter hebben we de draad weer opgepakt! Cor had nog veel vrije dagen over die hij op moest maken. Die heeft hij bij de kerstvakantie eraan geplakt. En zodoende had hij een lange vakantie waarin hij veel op zolder geklust heeft. Er moesten nieuwe wanden geplaatst worden. Elektra aangelegd en heel veel afgetimmerd worden. Maar vanaf half januari was het zover dat ik met schilderen kon beginnen. En daar heb ik me dus de afgelopen twee maanden mee bezig gehouden! Zo'n beetje elke vrije minuut die naast gezin, werk en huishouden overbleef... Elke maandag, woensdag, donderdag en vrijdag probeerde ik enkele uren te klussen. Soms zelfs op zaterdag ook nog. Het gewone huishoudelijke werk kwam op een laag pitje te staan.
Maar al het werk is zeker niet voor niets geweest!

Eindelijk kan ik jullie foto's laten zien van het resultaat! Het is nog niet 100% af. We moeten nog wat kleine puntjes afwerken. Maar het meeste is gebeurd. Gisteren is de vloerbedekking gelegd. En kon de nieuwe slaapkamer eindelijk in gebruik genomen worden!


De overloop is heel strak en sfeervol geworden.

't 

Daar moet alleen nog een nieuw raamkozijn geplaatst worden. 't Is al wel besteld, maar kon jammer genoeg niet meer op tijd geleverd worden. Dus dat komt binnenkort.






Natuurlijk kwamen ook hier weer een krans en een plaid te hangen.
De ultieme sfeermakers vind ik!

Van Gerben zijn nieuwe kamer had ik ook mooie sfeerfoto's willen maken. Maar ze hebben zijn kamer zo enthousiast in gebruik genomen... De hele vloer lag in no-time bezaaid met lego! Maar toch een paar foto's gemaakt, zodat jullie een idee hebben hoe het geworden is.






Ik zal later nog wel eens mooiere foto's maken. Als de laatste dingetjes klaar zijn. Zoals de kleding- annex speelgoedkast en de vouwgordijnen...

Werk genoeg nog!
En nog meer in petto... maar daarover de volgende keer meer!



6 opmerkingen:

  1. Dit ziet er weer heel mooi uit hoor! Wel prettig denk ik dat je dit nu van je lijstje kunt strepen, ook omdat het zo lang duurde voordat jullie er aan konden beginnen. Maar ik lees dat er al nieuwe plannen zijn...succes!

    Fijne dag! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig geworden zeg! Kan niet wachten tot de zolder hier ook klaar is. Hier duurt het ook aardig lang hoor! Is toch een ruimte waar je niet zoveel komt dus gaat het klussen op het dooie gemakje! Nu vinden wij,vrouwen, het toch altijd te langzaam gaan he :-) hahha! Geniet er maar van!

    Liefs
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig geworden zeg! Kan niet wachten tot de zolder hier ook klaar is. Hier duurt het ook aardig lang hoor! Is toch een ruimte waar je niet zoveel komt dus gaat het klussen op het dooie gemakje! Nu vinden wij,vrouwen, het toch altijd te langzaam gaan he :-) hahha! Geniet er maar van!

    Liefs
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi geworden. Fijn dat jullie dat zelf kunnen. Heelijk al die lego over de vloer. Kun je toch zien dat er gespeeld wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat het nu gedaan is....ik had de moed al lang opgegeven denk ik!
    Maar het is super geworden!
    Heerlijk gezicht dat ze bij jou de lego lekker mogen laten liggen.....daar houd ik als oud-kleuterjuf wel van!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen