woensdag 18 december 2013

Zalf en andere zaken!

De jongens maakten van de week op school allebei een kerstbakje.
Ze zijn er zo trots op!


En daarom krijgen ze natuurlijk een ereplaatsje op de tafel.

Vorige week heb ik even hard verder gebreid aan mijn handwarmers. Ik wilde ze graag af hebben nu het van lieverlee toch wat kouder wordt.


Inmiddels zijn ze af. Ze zitten lekker warm!


Ondertussen haak ik ook af en toe weer een stukje aan het ledikantdekentje.

En zoals altijd kon ik het niet laten ondertussen alvast weer een nieuw project tussendoor te gaan doen. 


Het is de bedoeling dat dit een sjaal gaat worden.

Een poosje terug schreef ik een blogje over goudsbloemenzalf. Deze zalf hebben we tot volle tevredenheid sindsdien in gebruik. We gebruiken hem vooral voor de kinderen als ze een wondje of luieruitslag hebben. Het werkt heel snel verzachtend en het bevordert de genezing.

Ik heb de zalf zelf ook een tijdje uitgeprobeerd als gezichtscrème. Dat beviel ook erg goed. Maar omdat ik niet zo heel veel goudsbloemenolie heb, besloot ik voor gezichtscrème een andere zalf te maken. Ik had ook nog een paar flesjes kamille-olie staan. Van een deel daarvan heb ik nu kamillezalf gemaakt. En die gebruik ik nu als gezichtscrème. Ik ben er zelf erg enthousiast over. Als je het op je gezicht smeert, dan voelt het wel eventjes vettig, maar dat trekt heel snel weg. De rest van de dag blijft mijn huid fijn aanvoelen, terwijl ik anders in dit jaargetijde altijd last heb van een droge, trekkerige huid! Ook bij droge handen is deze zalf erg prettig.
Ik denk dat ik voortaan al onze zalf maar zelf ga maken. Het is echt erg eenvoudig. En het werkt veruit het beste!
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten